Bespaar energie en krijg geld terug

In dit bericht iets meer over de prettige bijwerkingen van flink besparen op energieverbruik. De afgelopen twintig jaar was ik vaste klant bij één en hetzelfde energiebedrijf. Sinds 2004 is de energiemarkt echter geliberaliseerd. Sindsdien is het mogelijk om vrij te kiezen van welk energiebedrijf je je gas en electriciteit afneemt. Nu heb ook ik de energiebedrijven vergeleken en heb een pakket gekozen voor het komende jaar.  De aanbieding komt door (1) vastrecht nihil; (2) negatieve energiebelasting en (3) een nieuwe-klantenkorting uit op minus 40 euro!

Energiebedrijven bieden deze kortingen aan omdat de meeste mensen zullen blijven hangen als klant en in latere jaren dus wel winstgevend zijn voor het energiebedrijf. Maar als jij bereid bent om elk jaar de beste prijs te selecteren en over te stappen, kun je elk jaar de laagste energiekosten hebben, vooral met de lokkertjes als extra korting voor nieuwe klanten. Je moet hiervoor wel de opzegdatum nauwkeurig plannen en op tijd weer een nieuw energiepakket uitzoeken.

Hieronder een overzicht van mijn energiekosten het komende jaar: ik krijg: én stroom én gas én geld. In de loop van het jaar betaal ik wel EUR 108,- aan voorschot voor gas, maar dat krijg ik bij de eindafrekening weer terug, plus naar schatting de onderstaande EUR 40,46, in totaal EUR 148,46 op de bank.

RWE Energy deal

Negatieve energiekosten 2009-2010

Plaats een reactie